Digital vs analog



Digital eller og analog undervisning

Det må vist være sådan, at den nærmeste fremtid ser ud. 

Jeg er vild med mange af de digitale redskaber, men jeg er samtidig stadig ikke overbevist om, at fremtiden er 100 % digital. Måske er tilvæningstiden længere end i hvert fald mange fremtidsforskere  mener og jeg kan konstatere, at det ikke er lige til,  hverken at sortere i eller at håndtere de mange, mange muligheder.

Alene de strukturelle udfordringer kan bekymre og her tænker jeg først og fremmest på, at skoler ikke har licens til brugen af (alle) digitale hjælpemidler eller værre endnu: de har licens og lærerne laver fine forløb, som efterfølgende mistes, fordi applikationsejeren går konkurs. Ja, jeg har selv prøvet det - desværre 👀

Jeg er i øjeblikket i gang med at følge et forløb om "Digitale redskaber i erhvervsuddannelserne", som afvikles på Metropol. Det er et spændende indhold og jeg får meget ny viden om diverse apps med mere, samtdig med at der bliver taget en pædagogisk vinkel på det at digitialisere undervisningen.

Det interesante er, at undervisningen på forløbet i bund og grund er lærerpræsenteret ved brug af power point. Som studerende bliver man bedt om at lave en blog og indimellem  videoindslag. Det er fint nok og jeg får øvet min brug af disse redskaber. Et mind blowing paradigmeskift er dog svært at få øje på 😊

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Transfer

2. vejledning