Jeg har været en tur på Thinglink og forsøgt at lave et meget lille og endnu ufuldstændigt image til eleverne, hvor de skal analysere et maleri. Se det her
2. vejledning OBS! Nedenstående tekst er blevet noget længere, end jeg først forudså, men den har tjent som en brugbar refleksion for mig i forhold til at forsøge at afgrænse og præcisere mine valg i realtion til eksamen. Hvis der ikke er tid til at læse hele teksten, kan der scrolles ned til bunden af indlægget for her at finde mine spørgsmål til 2. vejledning. "Undervisning er ikke lig med læring" - er mit eget banale motto, som dog (i det mindst for mig) illustrerer, at man i professonen som lærer med fordel har et internaliseret behov for refleksion over sin praksis. Til mottoet tilføjer jeg mine "bon mots": relation, motivation og variation, som alle er grundsten for mit virke som underviser og hvoraf jeg anser den første som den vigtigste. Jeg har tidligere udtalt mig om min lærerrolle i en video, som blev lagt på min blog i februar 2019: https://digikipp.blogspot.com/2019/02/blog-post.html Jeg har valgt, at min aktion er flipped classroom ved hjæ...
Her har vi lavet en Kahoot om evaluering: https://create.kahoot.it/share/evaluering/5cc048c4-a845-434c-ace7-34a148a94ff0 Ved at skulle formulere spørgsmål, lærte vi, at man skal være meget præcis og så vidt muligt undgå dobbeltbetydning. Vi blev selv skærpet i vores viden om evaluering (primært Hatties måde). Vores spørgsmål baserer sig på dagens undervisning (24. april 2019).
Kommentarer
Send en kommentar