Tre videoer man kunne have sparet


Et måske provokerende indlæg, men alligevel...

Da jeg desværre ikke kunne deltage i dagens undervisning, har jeg i stedet gennemgået min lærers power point, som på eksemplarisk vis var offentliggjort to dage før lektionerne.

I den forbindelse så jeg hele 3 videoer med dygtige og anerkendte transferforskere - og jeg fik meget lidt ud af dem. 

Der var primært tale om, at man så et dias fra et power point og hørte oplægsholderen tale om indholdet (eller værre endnu læse det op, man så) eller også var personen simpelthen filmet stående ved siden af skærm og pc. Desværre "brændte" de ikke igennem og virkede mest af alt intimideret over at blive filmet. Hvis man skal lære på den måde, kan man ikke klandre underviseren (her oplægsholderen) for, at der ikke er dannet realtion - det kan man i sagens natur ikke, men så meget desto mere må han eller hun lægge noget engagement i sin performance.

Der skal selvfølgelig ikke gå "Hollywood" i den, men afsenderen bliver nødt til at vise en eller anden form for begejstring og engagement, hvis jeg skal "købe" deres indhold. Fair nok, hvis man ikke er den "skuespiller", som en video fordrer, men så må man vælge en anden måde at formidle sine budskaber på. 

Har jeg slet ikke noget godt at sige: jo, jeg kan bruge det i mit arbejde med Flipped-learning og liste med "does" and "dont". 😉

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Transfer

2. vejledning